لذا دولت سیزدهم با حجمی از عقبماندگیهای سایبری مواجه است که اگر در مواجهه با آن، رویکردی فعال و علمی اتخاذ ننماید، دچار مشکلات عدیده خواهد شد. بهصورت مشخص، فضای کلی جامعه بر اساس فضای سایبر در تناسب با دولت سیزدهم در سه حوزهی فرصتها، تهدیدات و آسیبها قابل تبیین میباشد که بهعنوان محور اصلی تسلط دولت بر امور اجرایی کشور مطرح است.
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>
]]>
جهت دریافت مقاله کلیک کنید
]]>
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>پایگاه گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان «جنگ سایبری آژانس امنیت ملی از دستگاههای متصل به اینترنت بهعنوان بستر تسلیحاتی استفاده میکند» صراحتاً اشاره نموده
آژانس امنیت ملی در جنگ سایبری از اینترنت اشیاء بهعنوان یک پلتفرم تسلیحاتی استفاده مینماید؛ از این رو خانهی شما به نبردگاه تبدیل خواهد شد.
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>جایگاه و سابقه سید کریم، «مؤسس» اوترنت، بسیار قابل تأمل است. کریم سابقاً «مدیر نوآوری» صندوق سرمایهگذاری توسعه رسانه بود که در کمال تعجب، اوترنت را تأمین مالی میکند.
جالبتر اینکه MDIF توسط کارکنان سابق اندیشکده صهیونیستی « بنیاد جامعه باز» اداره و تأمین ملی میشود. از این رو کاملاً منطقی است که پروژه اوترنت را یک استراتژی نوین در راستای برترییابی آمریکا و بریتانیا در جنگ اطلاعاتی جهانی دانسته و شیوهای جدید برای براندازی حکومتها و دولتهای مخالفشان در نظر بگیریم.
این مقاله در سال ۱۳۹۳ تدوین شده است
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>این قطعنامه با هدف تأکید بر «طرح جامع مشترک اقدام» که در تاریخ ۲۳ همان ماه میان نمایندگان ایران و ۱+۵، مورد توافق قرار گرفت، صادر گردیده
ترجمه دقیق و کارشناسانه Joint Comperihensive Plan of Action است که نام رسمی انگلیسی آن میباشد اما به اشتباه در ادبیات سیاسی داخلی به «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» شهرت یافته است. از مسایل حقوقی مهم در این قطعنامه، به رسمیت شناختن نتایج حاصل از هر سه توافق ژنو، لوزان و وین است. از این رو هر آنچه که در هر کدام از توافقات سهگانه فوق حاصل شده، قابل حذف نبوده و لازمالاجرا است.
در این قطعنامه، بستری برای اجرای آن مطرح شده است که وابسته به فضای سایبر و تکنولوژیهای مربوطه میباشد اما نسبت به آن چنانکه شایسته و لازم است، توجه نشده. لذا در این مقاله بررسی تهدیدات راهبردی سایبرنتیک قطعنامهی ۲۲۳۱ انجام میپذیرد
این مقاله در سال ۱۳۹۴ و پیش از امضای توافق برجام تدوین و ارائه شد.
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>در حالی این کمپین از تحقق شبکه ملی اطلاعات جمهوریاسلامی ایران ابراز نگرانی میکند که شبکهی جهانی اطلاعات کشورهای غربی، هرگونه امنیت و محرمانگی کاربران را از بین برده و بارها در طول دهههای گذشته توسط افراد، نشریات، مطبوعات و حتی اسناد افشا شده؛ پرده از اقداماتشان برداشته شده است. از این رو لازم دیده شد تا بررسی جامع و مستند پیرامون گزارش «اینترنت در زنجیر» صورت گرفته و نتایج حاصل با افکار عمومی به اشتراک گذاشته شود.
انتشار در بخش جنگ نرم خبرگزاری مشرق در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>
بر اساس بسیاری از اسناد منتشر شده، جمهوریاسلامی ایران، هدف اصلی و اول تمامی سازمانهای اطلاعات سایبری غرب بهویژه انگلیس و آمریکا است و این موضوع تا حدی عمیق است که برای از دست ندادن کوچکترین اطلاعات ملت ایران، بعضاً اشراف اطلاعاتی بر دیگر مناطق کم اهمیتتر جهان را پایین آورده و از توان فنی آن برای نظارت بیشتر بر کاربران ایرانی استفاده نمودهاند.
—
انتشار در ماهنامهی موعود، شمارهی ۱۷۴، مرداد ۱۳۹۴، صفحات ۵۵ تا ۵۸
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>انتشار در مجلهی علمی – پژوهشی (ISC) سیاست دفاعی، سال بیست و سوم، شمارهی ۹۲، پاییز ۱۳۹۴، صفحات ۶۱ الی ۹۴
متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید
]]>